fredag 20 januari 2012

Men nu får det väl räcka för ett tag..

Som jag skrev tidigare kan ju snön bidra med mycket kul för oss jakt- och hundfolk. Men ca 35cm på två dagar är väl att ta i. Bilen satt fast i morse, insnöad, inplogad och med is under däcken. Jag fick använda både spade och snökedjor för att ta mig loss. Det är första gången snökedjorna kommit till användning inne i stan, men jag är mycket tacksam för att jag har dem.

Såna här dagar längtar jag till hösten. Att sitta vid elden under det egenhändigt byggda vindskyddet. Lyssna på det fräsande ljudet från muurikkan där lite av dagens byte tillagas. Sippa på en singel malt tillsammans med jaktkamraterna. Titta på hunden som ligger och vilar efter en lyckad jaktdag.
Vi ska visserligen ha en härlig vår och sommar först men det är ändå hösten jag väntar på.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar